Milyen a jó landing oldal?

Olvasd el 8+1 tippemet, ami segíthet a megfelelő landing oldal kialakításában.

Mi is az a landing oldal?

Nem ugyan az, mint a weboldal. A landing oldal egy ún. landoló oldal. Itt a célra összpontosítunk, ami lehet egyetlen termék, egyetlen szolgáltatás értékesítése. Ebben az esetben nem terelődik el a figyelem, egy valamire koncentrál a látogató. Ezzel szemben a weboldalakon rendszerint több termék található meg.

Mi lehet a célja a landoló/landing oldalnak?

Több céllal készíttethet/készíthet valaki ilyen oldalt. Ide tartozik a feliratkozók gyűjtése, egyetlen termék/szolgáltatás értékesítése. Ilyen lehet még a márkaismertség növelése. Ebben az esetben fontos hogy ugyan azokat a színeket, logót kövessük, mint ami a weboldalon is szerepel.

Milyen az oldal felépítése?

Első helyen egy problémaközpontú cím szerepel, ami felhívja a látogató figyelmét. Érdemes ezt még látványosabbá tenni egy jól megválasztott képpel, videóval.

A következő a szolgáltatás előnyeinek ismertetése. Ezt követik a vásárlói vélemények (amennyiben vannak már), majd a cselekvésre ösztönzés az ajánlattal/árakkal.

Az egész stratégia a meggyőzésre fókuszál.

Milyen legyen a szöveg?

Először is figyelemfelkeltő. Térjen el az átlagos szövegektől. Ezzel is kitűnhetünk a “tömegből”. A hossza függhet a céltól. Ha feliratkozókat gyűjtünk, elég rövidebb oldal. Ha értékesíteni szeretnénk, akkor érdemesebb hosszabban taglalni a meggyőzés miatt. Ebben az esetben ajánlott közbeiktatni cselekvésre ösztönző gombokat. Ilyenek az “Érdekel!”, a “Jelentkezem”, a “Feliratkozom” stb..

Mikre érdemes még figyelni az oldal kialakításánál?

 

Olvasd el a következő 8+1 tippet:

  1. Célcsoport meghatározása: Ha tudjuk, kikre célzunk, könnyebb lesz megszólítani őket.
  1. A szöveg legyen jól megfogalmazva. Információkat adjon és ne ködösítsen. Legyen könnyen érthető. Célszerű kerülni a szakszavakat amennyire csak lehet (bár ez célközönség függő is). Ha kisebb, konkrét célcsoportra célzunk, pl. fogorvosok, logopédusok, stb., akkor ezek is használhatóak.
  2. Beszédes címsorokkal tagoljuk az oldalt a könnyebb átláthatóság miatt. Sokan csak végiggörgetnek és ezeket olvassák el. (vagy csak 1-1 részt)
  1. A lényeg legyen a lap tetején egy cselekvésre ösztönző gomb társaságában. Így a látogatóknak nem kell végiggörgetniük az egész oldalt, ha nem szeretnék. Van olyan érdeklődő, aki már a landing oldalra érkezés előtt eldöntötte, hogy vásárolni fog, és az is előfordulhat, hogy már többször végignézte az oldalt, mire elkötelezte magát.
  2.  A gomboknál lehetőség szerint kerüld a sablon szöveget, mint pl. “Feliratkozom”, Küldés”, “Érdekel”.  Legyük kreatívak! Találjunk ki olyan mondatokat, amik utalnak a következő lépésre is. Ilyenek lehetnek a “Megveszem most!”, Időpontot foglalok”, stb..
  3. A kapcsolati űrlapon, csak a legszükségesebb információkat kérjük el! Ide tartozik a keresztnév, hogy tudjuk, hogy szólíthatjuk, az e-mail cím, hogy fel tudjuk venni vele a kapcsolatot, esetleg a telefonszám.

Ha termék értékesítés a cél, akkor be kell kérnünk a számlázási/szállítási adatokat is.

  1. Az oldal megjelenése egyezzen a weboldal megjelenésével (színek, betűtípusok). Nagy eltérés esetén, elbizonytalanodhat az érdeklődő.
  2. A kevesebb néha több. A túl sok kép elvonhatja a figyelmet a lényeges tartalomról, viszont a hosszú szövegeket érdemes megtörni vele.
  3. Legyen megfelelő a megjelenés minden eszközön (asztali gépen, tableten és mobilon). Ma már elengedhetetlen, mivel egyre többen böngésznek ezeken.

 

+1, Legyen gyors a betöltődés. Lassú oldalak esetén nem biztos, hogy rendesen jelennek meg az elemek, ami a felhasználói élményt rontja. Ez elősegíti a lapelhagyást. Az oldalak gyorsaságának fontosságáról itt olvashatod a korábbi cikkemet.

Érdemes átgondolni ezeket a tanácsokat és akár 2 oldalt elkészíteni. Utána teszteléssel kideríthető, melyik teljesít jobban, melyik vonz több ügyfelet.

Kérdés esetén keress bizalommal. A kapcsolatra kattintva kérheted az INGYENES konzultációt.

Ha tetszett az írásom, kövess Facebookon és Instagramon is.

 

Közösségi média

További érdekességek

Gyerekek és az internet

Napjainkban a gyermekek egyre több időt töltenek az interneten.  Mi szülők, pedig csak sejthetjük, hogy ott mit csinálnak. Számos előnnyel

Tovább »
weboldal-tervezese

Weboldal tervezés

Weboldalt szeretnék, mit tegyek? Ma már szinte minden cégnek és egyre több magánszemélynek is van weboldala. Mielőtt valaki elkezdi megszerkeszteni/elkészíttetni

Tovább »

Írjon nekem, ha szeretné kérni az ingyenes elemzést, vagy bármilyen más kérdése van weboldalával kapcsolatban.

Kapcsolat

Minden jog fenntartva! Copyright © 2024

Készítette: Weblapvarázs

Scroll to Top